My Buddies

Thursday, March 28, 2013

Fesyen baju pengantin

Apabila pasangan atau bakal pengantin memutuskan untuk berkahwin adalah suatu perkara yang amat serius dan tidak sesekali boleh dipandang ringan. Ini kerana alam perkahwinan bukanlah alam seperti zaman hidup membujang bersama keluarga atau teman-teman. Ia adalah satu tanggungjawab yang harus dipikul oleh kedua-dua pihak sebelum menjadi pasangan yang sah. Jadi, sebelum anda menempuhi alam tersebut, fikirkan persediaan yang perlu anda utamakan...

Sebut saja pasal kahwin ni, paling penting ialah nak tema macam mana untuk hari perkahwinan nanti? Pakaian berapa pasang dan warna apa, nak tempah kat mana, beli ke sewa dan macam-macam lagi yang bermain di minda. Orang sekarang nak kahwin ni bukan macam yang dulu-dulu, tiada tema, tidak perlu ikut perkembangan fesyen baju pengantin dan sebagainya. Cukup untuk baju akad baju untuk akad nikah bagi yang muslim dan baju persandingan.
Sekarang ni kalau tidak ada dalam RM5K dalam tangan, janganlah nak berangan untuk dapat baju pengantin yang indah, cantik dan sesuai dengan tema.  Cuba kita intai-intai dulu pakaian baju pengantin yang gambarnya saya ambil dari pelbagai sumber.

P/s : entry kali ini saya lebihkan untuk hari persandingan ala inggeris saja  n di sabah ja ya.
dress berlengan ala-ala dress yang dipakai oleh Kate Middleton :




Tanpa lengan:

Berwarna:
Biru


Merah

ungu
HIJAU
H


Kuning/gold


Pic share from: sini

No comments:

Post a Comment

didiy fashion