My Buddies

Thursday, January 10, 2013

Lembaran Baru


Tahun baru datang lagi, pastinya cerita baru dan lembaran baru akan bermula. Apa azam tahun baru anda? Harapnya tercapai seperti apa yang dingiinkan. Saya seperti anda juga, punyai impian kecil yang tersemat dalam sanubari. Azam tahun lalu belum tercapai, bakal diteruskan pada tahun ini. Mudah-mudahan kali ini saya boleh menulis entry yang bertajuk “my dream come true”, AMEN. Setiap manusia memerlukan perubahan untuk berjaya, dan harapan saya perubahan yang besar akan berlaku dalam diri ini untuk mendapatkan apa yang di impikan sejak sekian lama. Kadangkala saya jadi pesimis, tiada arah tujuan dan rasa rendah diri yang kuat. Tapi hanya ingat satu perkara, everything happens for a reason and its come perfectly in time. Antara agenda saya yang paling utama ialah menurunkan berat badan. Target saya ialah dapat menurunkan berat badan sebanyak 2kg setiap bulan. Jadi pada hujung tahun nanti saya dapat menurunkan sebanyak 24kg.


 Azam saya juga pada tahun ini ialah melancong luar dari Sabah, tak kiralah dalam ataupun luar negara. Untuk itu, saya kena buat perancangan kewangan yang rapi supaya saya mempunyai wang yang cukup nanti. Planning nak ke Cameron Highlands and Singapore pada tahun ini. Wish me luck! Seterusnya, dalam bidang akademik pula, saya harap saya lebih rajin membuat tugasan, tidak bertangguh-tangguh dan mendapat keputusan yang baik (walaupun tidak cemerlang). Bagi aspek lain pula, kalau ada bajet lebih, mungkin saya akan ambil lesen memandu pada tahun ini. Sebenarnya ini azam saya dari tahun lalu tapi belum tercapai sehingga kini. Haraplah pada tahun ini berjaya. Untuk hal-hal yang lain, saya harap saya lebih optimis, lebih berkeyakinan, lebih rajin, lebih bertenaga dan be a better person than last year. Siapa yang berkongsi azam yang sama dengan saya??

No comments:

Post a Comment

didiy fashion