My Buddies

Saturday, October 7, 2017

BERCUTI KE HONG KONG – Part II

Hari kedua di Hong Kong, saya mula merasakan kesesakan dan kesibukan negara kecil empat pulau ini.  Semuanya serba pantas, manusia bak dikejar-kejar oleh sesuatu.
Jadi..hari kedua di Hong Kong ini saya ke mana pula?
Ini ringkasan perjalanan saya di Hong Kong untuk hari kedua.
1.    Garden Of Star
3.    Victoria Peak
Pastinya tidak sah kalau tidak ke Avenue of Star Hong Kong, tempat replika pelakon-pelakon terkenal Hong Kong dan juga pelakon antarabangsa yang lain. Malangnya, ketika saya di sana tempat itu ditutup untuk baik pulih. Maka saya beralih ke Garden of Star. Hampir sama sahaja dengan Avenue of Star, kebanyakan replika yang ada di sana juga ada di sini.



Untuk ke Garden of Star, saya hanya berjalan kaki dari Chungkin Mansion. Ianya terletak di bahagian belakang sahaja. Anda perlu menaiki tangga kerana tempat ini berada di atas dek.
Setelah puas bergambar dengan replika di sana, saya ingin ke tempat yang paling terkenal di Hong Kong pula. Apalagi kalau bukan Victoria Peak. Sebut sahaja Hong Kong, pasti semua orang akan teringatkan tempat ini. Kira ini ni landmark untuk Hong Kong lah.


Dari Garden of Star, saya berjalan kaki ke pelabuhan. Dekat sahaja. Orang Hong Kong ini memang terbiasa untuk berjalan kaki sahaja. Kiranya saya ini sedang beradaptasi dengan orang Hong Kong lah..


No comments:

Post a Comment

didiy fashion