My Buddies

Wednesday, October 4, 2017

SEOUL, KOREA Day-4 War Memorial Museum dan Han River

Hari keempat di Seoul..saya mula merindui Malaysia..benarlah kata orang, hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri. Dulu saya kurang memahami peribahasa itu sehinggalah saya mulai kerap ke luar negara. Walau betapa kuat sekalipun kpop power dalam diri saya ini, saya tetap rindu Malaysia. Terlebih lagi rindu Sabah. Oklah cukuplah dengan luahan rindu yang tidak ke mana itu..


Hari kedua terakhir di Korea, kami ke melawat ke Muzium Perang Korea dan bersiar-siar ke sekitar tebing sungai Han. Melawati Muzium Perang Korea, dari sini boleh mempelajari sejarah peperangan Korea melalui pelbagai kaedah seperti tayangan video, game dan melihat replika senjata dan pesawat perang yang digunakan. 


Selesai di Muzium, kami ke Yoeido Park sebuah taman yang terletak di tebing Han river. Dari sini boleh menikmati keindahan Han river yang memisahkan dua bahagian Seoul. Kami sempat melepak-lepak sekejap di bawah Banpo Bridge yang merupakan antara kawasan bunuh diri yang terkenal di Seoul. Alamak, macam seram saja bunyinya kan. Tapi jangan risau, bot-bot penyelamat dan polis sudah siap siaga menunggu di kawasan bawah jambatan. Kami juga sempat menyewa basikal dan berbasikal di tepi sungai Han..




No comments:

Post a Comment

didiy fashion