My Buddies

Thursday, September 15, 2011

Langkah Pertama

  
 Dilahirkan di kawasan pedalaman dareah Pitas (dikatakan daerah termiskin), pengetahuan saya tentang IT sangat terbatas. Jangankan dapat akses internet, nak cari line handphone pun susah. Apatah lagi hendak membuat blog! Tetapi menurut cerita orang dan juga cerita salah seorang guru saya yang sangat saya hormati, kita boleh menulis apa saja melalui blog..ianya ibarat “diari online” kita sendiri yang mencatatkan tentang kehidupan kita seharian. Namun saya masih tertanya-tanya, APA ITU BLOG? Maka apabila saya mampu membeli laptop sendiri dan mula mengunakan jalur lebar, saya mula meneroka dunia blog, lantas jatuh cinta padanya. Mungkin juga kerana minat saya dalam bidang penulisan dan kewartawanan itu tidak pernah terhakis dalam diri. Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya..
Pertama kali memulakan langkah dalam dunia blog ni, saya tidak pernah ragu untuk terus melangkah..walaupun ini adalah blog saya yang pertama dan sudah pasti masih terlalu banyak yang saya perlu pelajari, namun saya sedia untuk “berumah di tepi pantai”..Kata orang, mana tau kalau belum cuba..cuba dulu baru tau..ya, pastinya suatu percubaan itu pasti akan mendatangkan keberhasilan suatu hari kelak.
Menerusi blog ini, ingin saya kongsikan kepada rakan-rakan maya tentang apa jua yang menarik minat saya dalam kehidupan seharian, terutamanya tentang fesyen, kecantikan dan kesihatan. Bagi saya, semuanya bergantung kepada MINAT. Kita berjaya melakukan sesuatu itu jika kita berminat padanya. Kerana minat itulah yang mendorong saya untuk menghasilkan blog ini.Terlanjur kaki sudah melangkah, apa jua halangan akan terus digagahi untuk meneruskan langkah ke hadapan..berundur setapak bererti mengalah! “There is no comparison between that which is lost by not succeeding, and that wich is lost by not trying”.-francis bacon. Saya berani memulakannya dan saya bertanggungjawab penuh terhadap apa jua yang saya coretkan di sini. Gambate!

1 comment:

didiy fashion