My Buddies

Thursday, November 24, 2011

HARIMAU VS GARUDA


Bola..bola..demam bola nampaknya sekarang ne. Beralih sedikit dari kebiasaan saya untuk menulis mengenai fesyen. Ingin saya berkongsi rasa bangga dengan kemenangan pasukan pemain bola Negara. Nampaknya, saya pun dah terjangkit demam bola untuk seketika ini..haha.. Di mana-mana pun orang asyik memperkatakan tentang pertandingan bola sepak yang berlangsung di Jakarta, Indonesia sempena Sukan SEA. Di sekolah ka, restoran ka, kedai makan ka, dalam bas ka..semua cerita pasal bola. Dan di facebook, orang berlumba-lumba nak update status tentang perlawanan main bola. Orang yang tak minat bola pun boleh jadi minat..hebatnya..
 Pada hari isnin yang lalu (21 Nov 2011), stadium Gelora Bung Karno telah menjadi saksi kemenangan skuad kebangsaan Negara bawah 23 tahun, Harimau muda telah mengalahkan Skuad kebangsaan Indonesia, garuda Indonesia dengan jaringan    4-3 melalui tendangan penalti. Tahniah buat pasukan Harimau Muda yang terus mengaum.... kemenangan skuad ini untuk mempertahankan kejuaran pingat emas di sukan SEA harus dipuji. Yang paling saya suka, penjaga gol Malaysia, khairul Fahmi..sungguh cool dalam perlawanan. Kapten, Baddrol rasanya harus lebih tenang dalam perlawanan akan datang agar tidak mencetuskan pergaduhan. Begitu juga dengan jurulatih, Ong Kim Swee yang digantung satu perlawanan.
Malangnya,  ada cerita sedih di sebalik kemenangan itu..nampaknya Indonesia tidak berpuas hati dengan kemenangan Malaysia itu sampai sanggup untuk membakar bendera Malaysia..sungguh tidak bertamadun! Menang dan kalah kan adat pertandingan. Siapa yang kalah haruslah menerima kekalahan itu dengan hati terbuka..sukan menyatukan kita semua..peace no war!
Bola..ada seseorang yang mengajar saya untuk menjadi peminat no1 sukan yang satu ini. Maafkan jika hati masih merindui..

No comments:

Post a Comment

didiy fashion