My Buddies

Tuesday, December 18, 2012

What should I wear for Christmas??


Meraikan hari Krismas yang akan tiba, mari ceriakan wajah anda yang kusam itu dengan solekan ceria dan mempersona bak bintang di langit. Malah inilah ketikanya untuk anda merias wajah lain daripada biasa, seperti menggunakan gincu bibir merah menyala ataupun merias bahagian mata dengan pembayang mata berkilau disertai penggaris mata platinum atau dari rona emas. 

*saya syorkan anda  untuk mengoles colour sensational high shine gloss  dan eye studio master duo 2-in-1 glossy liquid liner dari maybelline.







Inilah masanya juga untuk anda bermain dengan bulu mata lebih lebat. Sama ada menggunakan mascara yang lebih tebal atau bulu mata palsu yang mampu memberikan kesan berbeza kepada penampilan anda.
*anda harus mencuba the colossal cat eyes-waterproof mascara dari Maybelline.




Untuk pembayang mata yang lebih berani, cuba rona yang colourful dan terang. Ianya dapat mewujudkan imej segar dan ceria sempena menyambut hari Krismas. 
* saya cadangkan simply 4 eye colours dari Simplysiti.


Tapi harus diingat, setiap solekan perlu dimulakan dengan pemilihan bedak asas yang serasi dengan warna kulit wajah. Petua paling ringkas dengan mendapatkan warna bedak asas yang lebih gelap daripada warna leher. Kemudian sapukan bedak lerai dan pemerah pipi agar penampilan solekan anda sentiasa tampak segar sesuai dengan mood perayaan yang meriah.
* Dream nude airfoam untuk kulit yang natural dari Maybelline.


Jadi, kalau sudah memiliki solekan yang menarik untuk bertandang ke pesta sambutan Krismas, jangan lupa pula persalinan sesuai. Pastikan andalah yang paling Stailista. Mungkin pemilihan salah satu warna daripada warna ikonik Krismas iaitu merah atau hijau boleh dijadikan panduan. Mungkin juga persalinan bling bling paling tepat bagi mereka yang lebih berani.














kredit to muraisimplysitizaloraMaybelline


No comments:

Post a Comment

didiy fashion