My Buddies

Monday, December 5, 2011

Kardigan

Tidak dapat disangkal lagi, penggunaan cardigan sangat sesuai dalam cuaca sekarang yang selalu lembab dan sejuk. al-maklum lah, musim tengkujuh sudah tiba. Pasti ramai yang lebih senang duduk di rumah berbanding keluar untuk melakukan aktiviti di luar. Namun, mau tidak mau, kita terpaksa juga untuk keluar rumah sama ada untuk bekerja, ke kuliah atau hanya untuk membeli-belah. Jangan hadkan gaya anda dalam cuaca yang sejuk ini. Cuba lihat bagaimana orang-orang dari Negara barat mengatasi halangan cuaca dengan mempelbagaikan gaya dan fesyen mereka.
 Esklusif kali ini saya ingin berkongsi tentang pemakaian kardigan. Kardigan ialah sweater yang terbuka di bahagian hadapan dan dapat divariasi dengan tambahan butang ataupun kancing. Kardigan berfungsi hampir sama dengan jaket atau sweater tapi lebih menarik untuk dipadankan dengan apa jua pakaian termasuk dress makan malam!
Lebih menarik, pemakaian kardigan juga mampu mengubah gaya dan penampilan seseorang dalam sekelip mata. Juga boleh dianggap sebagai penyelamat gaya. Pemakaian kardigan yang kosong lebih sesuai untuk digayakan untuk suasana santai ataupun hanya untuk keluar berlibur bersama teman-teman. Manakala pemilihan kardigan yang lebih sarat sesuai untuk keluar temujanji dengan teman istimewa ataupun untuk menghadiri function. Na, tunggu apa lagi. Cari sahaja sehelai kardigan hitam dan suai padankan dengan pakaian anda. Pasti menarik!

Juga sesuai untuk lelaki

No comments:

Post a Comment

didiy fashion