My Buddies

Wednesday, December 28, 2011

NATAL TELAH TIBA

Saat yang ditunggu setiap tahun..tanggal 25   Disember..hari yang sangat bermakna buat sekalian umat Christian di seluruh dunia...hari yang penuh simbolik ini seharusnya bukan sahaja diperingati dengan sambutan dan acara-acara yang pelbagai tetapi juga haruslah ditanam di dalam hati apakah itu 25 Disember.
Dengan jadual kuliah dan pembentangan akhir yang sangat padat, saya tidak dapat pulang ke kampung lebih awal untuk membuat persedian sambutan Natal. Tanggal 23 baru saya dapat mencuri masa untuk balik kampung. Sebelum itu saya telah menyediakan hadiah untuk adik-adik dan juga anak-anak buah di kampung. Christmas gift la katakan..hehe..hadiah yang tak seberapa. (saya teringat bila saya bagi hadiah itu kepada anak-anak buah pada malam Christmas 24 Dis, mereka katakan itu hadiah daripada Santa Claus..haha). tapi syukurlah, dengan bajet yang tak seberapa, dapat juga saya menyediakan hadiah itu untuk mereka.
Acara sambutan Natal  telah dijalankan lebih awal..acaranya ialah, malam caroling selama 2 malam berturut-turut, menghias gereja, sukaneka di padang seperti rebut kerusi, pancing botol, lompat jauh dan tendang bola tutup mata, serta pertandingan kejohanan bola sepak diantara kampung-kampung..malangnya kampung saya sebagai tuan rumah tak menang..:(
Yang menariknya, gereja PCS kg kami kali ini berwajah baru. Dengar-dengarnya mendapat peruntukan RM10k untuk ubahsuai dan penambahbaikkan..jadi gereja yang dulu kusam saja da ditukar cat  yang lebih menyerlah, sudah ada bekalan elekrtik, kipas dan lampu. Tangga gereja pun dah kena tukar dengan simen. Tangga yang dulu itu tangga kayu dan selalu runtuh. Saya pernah sekali terjatuh dari tangga itu..haha..oleh sebab sudah ada lampu pada kali ini, pada malam Natal (24 Dis) kami telah dapat melaksanakan ibadah Natal dan juga acara sambutan iaitu pertandingan menyanyi..part ne saya tak ikut serta sebab..haha..takut nanti hujan lebat..
Pada tanggal 25 Dis, awal pagi lagi telah bersiap untuk ke gereja..selesai bersembahyang Natal, acara-acara lain pun dimulakan..yang paling menarik kali ini buat pertama kalinya pertandingan Ratu Krismas kanak-kanak dipertandingkan..kesian anak buah saya yang sudah berlatih berhari-hari tapi tak menang..kemudian macam biasa, acara makan bersama atau makan beramai-ramai. Kenyang dengan lauk yang banyak sampai sakit perut..haha..
Begitulah..natal berlalu dengan penuh kisah suka dukanya pada tahun ini..apa yang penting, natal itu disambut dan dirayakan dengan penuh kesyukuran dan kebahagiaan..Selamat Hari Natal semua..
Warna-warni Natal:
Saya pilih dress berwarna Maroon untuk Natal kali ini

Adik-beradik saya dan anak-anak buah..sempat bergambar sebelum ke Church

Kakak sulung saya dalam dress berwarna biru hitam

Adik-beradik..semua terkumpul kecuali abang sulung saya

dan ini juga..dari kiri, adik lelaki, saya, kakak sulung, adik perempuan dan kakak kedua. budak berdua kat depan ini ialah anak kakak kedua saya

Bergambar bersama sepupu


Pertandingan ratu Krismas
Pemenang ialah peserta yang memakai baju berwarna biru, dua dari kiri. Tempat ke-2 ialah peserte berbaju merah jambu paling tepi sebelah kanan. Tempat ke-3 ialah anak buah saya berbaju merah jambu juga.

Anak kakak saya..kesian tidak menang

Anak abang saya..mendapat tempat ke-3

Persembahan koir oleh peserta Caroling

No comments:

Post a Comment

didiy fashion