My Buddies

Wednesday, December 21, 2011

Kerana sebuah gambar


Al-kisahnya begini..saya ternampak sebuah/sekeping (?) gambar dalam facebook ..saya tak ingat d facebok siapa saya terjumpa gambar tersebut. Tau-tau lah kan dalam facebook ne macam-macam gambar boleh kita lihat..orang kata, “macam-macam ada”..tapi gambar yang satu ini sangat istimewa hingga menimbulkan perdebatan..hahaa..lihat gambar di bawah..
Saya tak tahu siapa yang menulis atau mereka kata-kata ini tetapi saya sangat bersetuju dengan beberapa kenyataan tersebut.. bagi saya,memang ada lelaki yang begitu walaupun bukan SEMUA tapi tetap ADA. Saya ada kongsikan di sini beberapa komen dari rakan-rakan lelaki dan perempuan dari facebook.

L: nda btl nie..huhu..merepek ja nie urg yg bt..mgkn tgh frust..haha
L: alamak, anehnya lelaki ini......
P: arrrrrggghhhh...x payah la ko mo backing2 kaum sejenis kamu tu...reality itu...hmmmm....i saw dat happen in front of me...
P: drg cakap kita yg complicated....tp sebenarnya, dorang yg lebih2 complicated
P: yayayayay.....mayb x semua begitu, p majoriti la begitu....susah mo pecaya kan
L: nda leh sembarangan la geng..1urg ja yg bt jahat doesnt mean suma lelaki sama..lelaki n pmpuan sbnrnya sama ja..mcm c arfazila ckp,sa pun pena nmpk jg pmpuan yg saaaaaaannngggggat teruk in frnt me jg..hahahaha
L; kna fkr pasal urg len jg..sa nda fkr bapa sa pnya ciri2 yg di atas..bapa ko pun nda jg kan?hahaha
L: klu suma lelaki mcm yg di atas,tada la urg yg mau kawin..:P
ME: hahaha.. i think i should add 1 more thing to d list above..=if u said smthing issue, he said that u wrong n hi is right..
L: bkn mau mempertahankan dri..kenyataannya bkn suma lelaki mcm 2..kta nda ble ckp suma..sama jg klu pmpuan yg bt jaat,kta nda leh ckp suma
ME: basicly, smua lelaki sma..even girls pun sma..cuma how they treat girl,mybe smthg little bit diffrnt..
L: sa like lttle bit dffrent..so,jan ckp sma2..hahaha..ada jg lelaki yg dilayan buruk oleh girl,ada jg girl yg dilayan buruk oleh lelaki..hahaha
L : Not all men are like that. I used to have a girlfriend of mine; I love her, and she is so, too. We have a mutual understanding with one another. I have never even once wanted to leave her. But now, all has ended, and so she doesn't love me  and i didn’t try to possess her because she has found a guy that is more suitable for her. I would be lying if i said im happy that she found her partner, but i can’t do anything and i supposed to i just have to wish her happiness with that guy. It’s all up to you if you want to believe me or not.
L :bgs man..ko cntoh terbaik mau kc jelas drg..ingat suma lelaki cincai ka?hahahaa..
L: Biasa la tu. Ndak pa, kalo kita ndak dapat seseorang itu, memang bukan untuk kita la tu, and yang bagusnya, akan ada la jga tu di masa akan datang, cuma perlu sabar jak.
L: xda rezeki la 2.maksudnya kamu ada peluang untuk cari pasangan yang lebih baik dalam hidup..kalau xdapat maknanya org 2 xla akan jd orang yg mbahagiakan kamu, susah sama2..senang sama2... sy 6 tahun da..gf pertama lg, kawan dr tahun 1 sekolah rendah. Main2 couple konon , tiba2 btahan lama btl xda bubah2.  Hapy ja mc first2 couple dulu ...kalau nak cr yang cantik , xkan habis sama jg kalau nak cr yg hensem...yg penting kalau bergaduh mesti ada yg mengalah . kalau dua2 bkeras memanglah keluar semua perangai yg xbaik2..
L: Kami cuma cakap benda yang benar, kadang2 juga ego tu kena diketepikan, haha
L: Macam si L jgak cakap, kalau mau cari yang hensem, ndak kan habis la pencarian tu, and begitu juga kalo nak cari yang cantik, Apa yang penting ada la perasaan dan hati, masing2 kena jaga, masing2 kena pandai mengalah.
L: not every guys like that ok..there's some guys are nice n understanding
L: Mana betul tu, well at least not 100%..
P: tp ada jg la kn sangkut2 skit..:p
Haah..inilah dia respon dari gambar yang saya upload kat wall saya di facebook tu.. bukan semua saya kongsi di sini.. jadi ceritanya macam kena potong-potong la sikit (boleh rujuk fb saya utk bca lbh lanjut).  Yang banyak bagi komen ne, pastilah lelaki..tau-tau ja lah mereka ini...argh, tak usah cakap lah..jadi kontroversi lagi..haha..yang pasti, saya dapat katakan bahawa lelaki mahupun perempuan adalah dua ciptaan yang sama. Terpulang kepada diri kita bagaimana untuk membawa diri, personaliti dan tingkah laku kita di hadapan orang lain. Peace no war!

No comments:

Post a Comment

didiy fashion