My Buddies

Saturday, December 31, 2011

MEMORI 2011

Tinggal 1 hari lagi, tahun 2011 sudah sampai ke penghujungnya..penuh suka duka, penuh cerita, dan penuh warna warni. Apa yang pasti tahun 2011 ini mengajar saya untuk lebih matang dalam membuat penilaian. Juga mengajar saya bagaimana untuk hidup lebih berdikari! Imbas kembali tiap hari dan bulan yang di lalui dalam tahun 2011, Masih banyak perkara yang belum tercapai. Masih lagi dalam kotak impian, Belum terlaksana. Mudah-mudahan pada tahun 2012 yang mendatang ini akan membawa sinar baru buat diri saya.
Terlalu banyak yang ingin saya ceritakan.. namun tidak terluah oleh kata-kata. Segalanya terpendam dalam sanubari yang paling dalam. Hanya DIA yang boleh mengerti apa yang bergolak di dalam hati kecil ini.
Rentetan masa:
Januari: Mula semester baru dengan azam baru. Buat surprise party untuk kawan baik saya . love her).
My friend and me..on her birthday.d blue bag was my bday present for her

Februari: happy sangat masa ini sebab dapat tajaan biasiswa dari kerajaan negeri Sabah. Masuk dalam akaun terus untuk 2 semester. Adalah dalam RM7K. Terus shopping sampai lupa dunia..hahaha..o ya, juga kali pertama sambut valentines day.
Gambar bersama responden ketika melakukan temubual utk kerja lapangan assignment
Mac: Bulan ini agak sibuk untuk menyiapkan assignment yang diberikan oleh pensyarah. Juga sibuk untuk mengikuti kelas bahasa mandarin.
gambar ketika pilih-pilih baju di Centre Point, KK
Gambar bersama kawan-kawan di depan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu..membuat kajian proses pembandaran Kota Kinabalu, untuk assignment Georafi manusia

April: Bercuti seminggu sebelum menghadapi peperiksaan akhir semester. Juga mengikuti dinner untuk Kolej Kediaman
ketika menghadiri Dinner kolej kediaman E, UMS di Grant Borneo Hotel
Mei: Pesta menuai di Sabah! Bulan yang paling meriah setiap tahun. Dan bulan ini juga saya meriah juga untuk menghadapi peperiksaan..haha..Namun sempat balik lebih awal untuk merayakan pesta menuai yang berlangsung besar-besaran di peringkat daerah saya, daerah Pitas, Sabah. Bulan ini juga saya telah menyambut hari lahir saya..parti ringkas sahaja dengan sebiji  Black Forest Cake.
Parti hari lahir saya
Pesta Kaamatan daerah Pitas.gambar pemenang Ratu Cantik
Jun: Menghabiskan masa cuti semester yang panjang di kampung bersama dengan keluarga. Menghadiri majlis keramaian di kampung, pulang ke rumah nenek di daerah Kudat dan menyambut full month party untuk anak  kakak saya. Baby boy.
Rungus traditional dance, Sumundai..dalam majlis keramaian di kampung
Full month party anak buah saya
Julai: Mula bekerja secara sambilan di 1 Borneo, Kota Kinabalu. Bekerja sebagai Promoter untuk barangan lelaki seperti beg, tali leher, tali pinggang dan dompet di Parkson. Di sini saya belajar pengalaman baru sebagai promoter, bertemu dengan pelbagai karenah pelanggan dan juga berkenalan dengan rakan-rakan sekerja.
Berjalan-jalan di 1Borneo, tempat kerja s
Ogos: Masih bekerja di tempat yang sama. Bulan ini agak sibuk di tempat kerja memandangkan ramai pelanggan yang membelih belah sempena sambutan Hari Raya dan Hari Kemerdekaan yang berlangsung serentak. Banyak perkara menarik yang berlaku sepanjang bekerja di sini.
September: Sudah berhenti kerja dan memulakan kehidupan kembali sebagai mahasiswi UMS. Peristiwa yang menyanyat hati juga berlaku pada bulan ini. Tapi biarlah ianya tersimpan di relung hati yang paling dalam. (I’m hurted, but I learned a lot along the way!)

i will hide my sorrow and pain..
Oktober: Kembali sibuk dengan jadual kuliah, tutorial dan assignment yang padat. Bulan ini juga saya telah menemani sahabat baik saya ke Keningau untuk berjumpa dengan keluarga bakal suaminya. Juga ke Tuaran untuk melaksanakan Khidmat Bantu Pusat Sumber di SK Bundung, Tuaran.
Projek khidmat bantu pusat sumber di SK Bundung, Tuaran.
Lawatan ke Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Sabah
November: Bercuti seminggu untuk cuti pertengahan semester. Menghabiskan masa cuti untuk menyiapkan assignment yang belum selesai serta sibuk dengan aktiviti Kelab Mandarin UMS. Dan bulan ini juga UMS menyambut Konvokesyen yang ke-13 pada 26-29 Nov. Saya juga terlibat sama untuk sambutan ini sebagai AJK Kelab Mandarin dan Sekreteriat MPP.
Menghadiri kuliah di Dewan Kuliah Pusat
Disember: Bulan terakhir pada tahun 2011. Masih berhempas pulas menyiapkan assignment dan juga pembentangan akhir. Akhirnya siap pada 22 Dis kemudian bercuti di kampung untuk menyambut Hari Natal.


Merry Christmas!!
Begitulah saya menghabiskan masa saya dalam tahun 2011 ini. Maaf lah jika membosankan. Namun, apa jua yang berlaku dalam hidup saya, saya mengambil ikhtibar daripadanya dan sentiasa berfikiran positif untuk menghadapinya walau sepahit mana sekalipun. Itulah rahsiah kekuatan saya selama ini. Semoga apa jua yang saya hadapi dalam tahun 2011 ini menjadi memori yang tidak ternilai untuk dikenang. Saya susun sepuluh jari memohon maaf sekiranya saya pernah menyakiti hati mana-mana pihak, Atau terkasar bahasa sehingga membuatkan orang lain terasa hati. Saya hanya manusia biasa, tidak terlepas daripada melakukan kesalahan. Maafkanlah saya.

2 comments:

didiy fashion